Saturday, April 18, 2009

Herba-Herba Terpilih Di Dalam Krim Uban Ushine

Daun Neen (Daun Semambu)

Daun neen bersifat anti-septik, anti-fungus dan mampu mengatasi masalah kelemumur dan kulit kepala berkerak. Juga membantu masalah rambut gugur dan uban pra-matang. Ia juga turut menjadikan rambut kuat dan berkilat.

Hibiscus (Daun Bunga Raya)

Daun bunga raya merupakan bahan penjagaan rambut secara semulajadi. Ianya membantu melebatkan rambut dan mengatasi masalah uban.

Amla (Buah Chermai)

Minyak buah chermai membantu mengatasi masalah uban pra-matang, mengatasi kelemumur dan menguatkan folikel rambut. Ia juga menyejukkan kulit kepala dan memastikan tidur yang lebuh nyenyak.

Minyak Kelapa Dara

Minyak kelapa dara (VOC) adalah minyak paling berkhasiat dimuka bumi. Ia mengatasi masalah rambut yang semakin menipis, suram dan tidak bermaya. Ia kaya dengan "fatty acid" yang membantu menguatkan akar rambut dan mengatasi kehilangan protin.

Ho Shou Wu

Ho shou wu berasal dari akar polygonum multiflorum dan dikenali sebagai akar herba untuk melambatkan terjadinya uban dan untuk mengembalikan warna hitam kepada rambut yang sedia ada beruban.

Minyak Zaiton

Minyak zaiton membantu masalah kulit kepala kering dan radang kulit kepala. Ia juga mengatasi masalah kehilangan kelembapan dari lapisan kulit kepala.






No comments:

Post a Comment